Melta a její vliv na zdraví

Melta a její vliv na zdraví

 

Melta a její vliv na zdraví – Naše babičky věděly dobře, co dělají. Největší úspěch měla melta v období, kdy bylo kávy nedostatek pod názvem cikorka. Ta se vyráběla tehdy pouze ze sušeného a praženého kořene čekanky. Pila se buď samostatně nebo se používala jako příměs do jiné kávoviny nebo kávy. Její původ sahá až do 17. století.

Melta a její vliv na zdraví

Dnešní melta je vyrobená z kořene čekanky obecné, ječmene, žita a cukrové řepy. Díky zmíněné kombinaci má velmi zvláštní chuť a černou kávovou barvu. Meltu si připravíte podobně jako tureckou kávu a pak ji scedíte. Nejedná se o ledajakou náhražku. Melta je zejména díky obsahu hořčin a absenci kofeinu velmi zdravá a cenná pro náš organismus.

 

Melta – Nutričně kvalitní

 

Melta kofein neobsahuje a proto je vhodná i pro vaše děti, těhotné a kojící matky. Je skvělá i z hlediska nutriční výživy. Obsahuje velké množství bílkovin, tuků, sacharidů, vitamínů a minerálních látek. Melta je vyrobena ze surovin, které jsou velmi dobře stravitelné a ještě podporují trávení tuku. Díky své chuti a velkému obsahu hořčin má blahodárné účinky na organismus, bojuje tak i proti překyselení organismu a podporuje produkci žluči.

Melta – Velmi zdravá

 

Další velmi prospěšnou látkou je inulin, získaný z kořene čekanky. Hojně se využívá při léčbě žlučových a ledvinových kamenů, zánětech močových cest a ledvin, při nechutenství a také zácpě. Dokáže naopak ale i působit preventivně proti průjmům. Má prokázaný i účinek snižující hladinu cholesterolu v plazmě a játrech. Rozpustná forma vlákniny, kterou obsahuje, působí velmi pozitivně na střevní mikroflóru.

 

Inulin je polysacharid, řazený mezi rozpustné vlákniny a dostane se tak přes tenké střevo až do tlustého. V tlustém střevě je zdrojem živin pro mikroorganismy, například přátelské bakterie v podobě známé formy Lactobacillus biffidus. Diabetici ocení mírně nasládlou chuť této kávy. Melta dokáže upravit hladinu cukru v krvi a také snížit vysoký krevní tlak.

 

Melta se může stát zdravou alternativou kávy. Oproti kávě také tolik neodvodňuje, přesto díky insulinu dokáže snížit tvorbu otoků. Melta a její vliv na zdraví je prokázaný už mnoho let. Protože naše zdraví začíná ve střevech, probiotické působení je základem pro posílení imunitního systému, díky zlepšení činnosti střeva. Inulin vám pomůže předejít střevním zánětům a také obávanému nádorovému onemocnění tračníku.

 

Upozornit je třeba pouze na obsah lepku, který melta obsahuje a proto není vhodná pro lidi trpící celiakií. Melta a její vliv na zdraví je až na tuto výjimku významný a doporučuje se zařadit její konzumaci do vašeho jídelníčku.

 

Jeden komentář

  1. jana Březen 12, 2017