Konopný protein – recenze a zkušenosti

Konopný protein – recenze a zkušenosti – Nejcennější částí semen z marihuany je konopný olej. Po jeho vylisování zůstanou na dně nádoby tvrdé zbytky obalů tzv. pokrutiny. A právě ty slouží jako vynikající a levných zdroj surovin pro výrobu konopného proteinu. Mají se milovníci posiloven a zdravé výživy na co těšit, nebo se nás obchodníci snaží jenom nalákat na podřadný produkt ze zbytků?

Mezi rostlinnými proteiny je ten konopný výjimečný hned v několika ohledech. Především je velmi bohatý na vlákninu (až 20% celkového objemu). Pochlubit se může také vyváženým obsahem omega 3, 6 a 9 mastných kyselin, dodává tělu hned 23 aminokyselin (z čehož 8 patří mezi tolik potřebné esenciální). Nesmíme zapomenout ani na významný antioxidant chlorofyl a bohaté zastoupení vitamínů  A, B1, B2, B3, B6, C, D a E a minerálů v čele s vápníkem, zinkem, železem a hořčíkem. Pravidelné užívání konopného proteinu napomáhá zlepšit krevní oběh, vyčistit krev a zbavit organismus nežádoucích toxinů.

 

Konopný protein a jeho nejbližší příbuzný sójový protein

Z komerčně nabízených proteinů se ten konopný nejvíce podobá proteinu sójovému. Ten má proti němu však hned několik nevýhod.

  • nadýmá díky obsahu polysacharidů (moderní postupy však dokáží tyto problémy značně omezit)
  • možnost proniknutí pesticidů z chemicky ošetřeného pole
  • sója bývá často geneticky modifikovaná
  • obsahuje fytoestrogeny nevhodné pro muže (speciálně upravené proteiny bez nich jsou dražší)
  • sójový protein je obvykle třeba kombinovat se syrovátkou, aby bylo dosaženo optimálního výsledku
Konopný protein - recenze a zkušenosti

Konopný protein – recenze a zkušenosti

Porovnání ale platí i naopak. Optimální dávka konopného proteinu pro milovníka posiloven maximálně dbajícího na dostatečný svalový přírůstek jsou 2 gramy na jeden kilogram tělesné váhy, což vzhledem k množství obsažené vlákniny může způsobovat problémy.

Konopný protein tedy spíše doporučujeme pro hobby kulturisty a vyznavače silových sportů (dávka 1,5 – 1,8 gramu na kilogram) nebo vytrvalostní sportovce (okolo 1,4 gramu na jeden kilogram tělesné váhy). Ale doporučit ho lze i rekreačním sportovcům nebo všem, kdo potřebují obohatit jídelníček o skutečně výživné složky. A díky vysokému obsahu vlákniny se uplatní i při snahách o zhubnutí a formování postavy.

 

Věděli jste, že: konopný protein umí účinně odbourávat metabolity kyseliny mléčné, vzniklé při cvičení? Dokáže vám tak ulevit od bolesti svalů během cvičení i po něm.

 

Konopný protein – recenze a zkušenosti

Konopný protein dokáže rychle dodat energii, zvláště pokud ho zkombinujeme s banánem nebo jiným ovocem obsahujícím jednoduché cukry. Stačí obě složky rozmixovat a je hotovo.

Samostatně podávaný se mnohem lépe hodí pro záměrný nárůst svalové hmoty nebo doplnění bílkovin v každodenním režimu.

 

  • Po tréninku: užijte dávku konopného proteinu do 30 minut
  • Pro zasycení: vyrobte si zeleninové smoothie s konopným proteinem a nahraďte jím jedno plnohodnotné jídlo (super začátek dne)
  • Doplnění bílkovin: dávka proteinu 30-90 minut po tělesné aktivitě.

 

Konopný protein - recenze a zkušenosti

Konopný protein – recenze a zkušenosti

Nicméně musíme upozornit na ne úplně ideální chuť konopného proteinu. Běžné milovníky těchto výrobků asi nepřekvapí, ale milovníky syrovátkových ochucených doplňků stravy ano. Naštěstí existují ochucené varianty nebo můžete konopný protein smíchat třeba s raw kakaem nebo jiným oblíbeným dochucovadlem.

Pohodlně ho přidáte i do celé řady jídel od pomazánek až po polévky nebo třeba kaše. Doporučujeme konopný protein přidat až na samý závěr, kdy už jídlo neprochází příliš velkou tepelnou úpravou.

Díky svému složení se skvěle hodí i pro vegany a vegetariány. Neobsahuje lepek ani laktózu a díky postupu výroby bez nutnosti tepelné úpravy vyhoví i náročným RAW standardům. (Kupujete-li konopný protein poprvé, ověřte si pro jistotu vše na obalu. Méně kvalitní výrobky těmto tvrzením vyhovovat zcela nemusí).

Těhotné ženy zase ocení jeho výživový potenciál a vysoké množství vlákniny, které jim může pomoci od problémů se zácpou a obtížným vyprazdňováním. A užívat ho mohou i děti, ať už sportují nebo jen potřebují trochu doplnit a vyvážit jídelníček. Pro ně bez obav použijte kombinaci s džusem nebo mlékem, případně přidejte konopný protein do těsta na snídaňové palačinky. Ukažte jim, že i zdravá strava může být skvělá a chutná!