Jak dlouho trvá mužský přechod

Jak dlouho trvá mužský přechod? – Odborníci definují andropauzu jako období charakterizované výraznými příznaky poklesu testosteronu v organismu, trvající až deset let. Naštěstí lze toto období ovlivnit z mnoha stran, ať už změnou jídelníčku nebo pohybového režimu. Také by se vám líbil mužský přechod trvající sotva pár měsíců? Naštěstí to není tak úplně nemožné.

S přibývajícími lety je pokles hlavního mužského hormonu testosteronu přirozený. Bohužel však zároveň s tím dochází k nepříjemným změnám na vitalitě i psychice. Nízká hladina testosteronu se podílí například na potížích v sexuální oblasti, má na svědomí sníženou koncentraci a menší pracovní úsilí, ale také přispívá k nepřiměřenému nabírání hmotnosti nebo ztrátě zájmu o dosavadní koníčky. Změny často přicházejí plíživě, takže samotný muž často na sobě vůbec nic nepozoruje.

Jak dlouho trvá mužský přechod? To záleží na vaší aktivitě

Naštěstí poklesu testosteronu lze úspěšně zabránit a mnohdy i jeho produkci o něco zvýšit. A jakými způsoby toho lze docílit?

Jak dlouho trvá mužský přechod?

Hormonální substituční terapie z rukou odborníků

Je-li dobře zacílena a neustále upravována, mohou se potíže související s mužským přechodem scvrknout na pouhých několik měsíců. Má to však i své stinné stránky. Nevyhnete se pravidelným lékařským kontrolám, budete muset chodit na injekce nebo užívat léky a především se vystavíte riziku nežádoucích vedlejších účinků. A jaké to jsou?

  • otoky nohou
  • zhoršení vašich kardiovaskulárních obtíží
  • gynekomastie
  • úbytek vlasů
  • pokles objemu ejakulátu
  • napětí na hrudi
  • tvorba akné, mastná pokožka
I proto nechtějí lékaři k terapii uměle dodávaným testosteronem příliš přistupovat. A v zásadě je to dobře. I když mohou vaše potíže ustoupit velice rychle, z dlouhodobého hlediska to za to riziko často nestojí.

 

Užívání bylin a přírodních preparátů

V závislosti na efektivitě vybraného prostředku může k ústupu nejhorších obtíží dojít už během několika týdnů od zahájení terapie. A po jakých bylinkách a doplňcích se podívat? Vašemu ozdravnému jídelníčku by nově měly dominovat tyto složky:

 

Kotvičník zemní

Na obalu ho můžete najít také pod pojmenováním tribulus terrestris. Vyniká vysokým obsahem alkaloidů,flavonoidů, fytosterolů a saponinů. Kromě pomoci při regulaci tvorby testosteronu vám může kotvičník zemní pomoci i s regenerací, tvorbou svalů a celkovou vytrvalostí, a to jak fyzickou tak psychickou.

Jak dlouho trvá mužský přechod?

Pískavice řecké seno

Tato bylinka si své jméno vydobyla ve středomoří. Nenechte se odradit jejím nicneříkajícím názvem (na obalu může být ukryta i pod označením fenugreek). Má velký vliv na fyzické vzrušení, stabilní hladinu energie v těle a vytrvalost při fyzických aktivitách. Obsahuje také enzymy aromatáza a 5-alfa-reduktáza, jež mají významný vliv na proces přirozené tvorby testosteronu v těle.

TIP: Přečtěte si – VŠE O TESTOSTERONU

 

Ženšen pětilistý

V Asii je ženšen pětilistý (nebo také Gynostemma pentaphyllum nebo jiaogulan) považován za univerzální tonikum a všelék. Díky obsahu ginseninu, panaxatriolu, riboflavinu, thiaminu a kyselých peptidů má pozitivní přínosy pro libido a erekci. Podporuje přirozené fungování hormonálního systému a účinně reguluje stresové hormony, což ocení zejména muži se silným psychickým vypětím při pracovních či osobních záležitostech.

Jak vidíte, jednu univerzální bylinku proto tvorbu testosteronu doporučit nelze. Každému z vás totiž může vyhovovat něco jiného. Pro začátek je proto dobré zkoušet jednotlivé bylinky užívat samostatně a teprve po vyloučení těch neúčinných přistoupit v případě potřeby na nejrůznější směsi. Potíž s užíváním bylinek však tkví v jejich poměrně velkém množství, jež je třeba zkonzumovat. Například čaj z pískavice řeckého sena byste denně museli popíjet po litrech, abyste dosáhli kýženého efektu.

Mnohem lepší je tedy užívání silných extraktů v nejrůznějších přírodních doplňcích stravy. Při výběru pátrejte především po maximálně účinném složení, zdravotních atestech a samozřejmě i po zkušenostech uživatelů na internetu. Budete-li mít štěstí a najdete ten správný doplněk stravy už napoprvé, může vaše andropauza během několika týdnů výrazně polevit.

Měli byste vědět:
Nikdy nezavrhujte pilulky, sirupy nebo jiné doplňky stravy dříve než po třech měsících užívání. Teprve tehdy se mohou jejich účinky naplno projevit a vy zjistíte, zda vám vyhovují nebo ne.

Jak si zkrátit andropauzu? Změňte životní styl!

V naší malé příručce na téma jak dlouho trvá mužský přechod nesmíme zapomenout ani na životosprávu, která může některé jeho projevy výrazně zhoršovat. Pod se tedy snažíte zatočit s menopauzou, měli byste se kritickým pohledem podívat i na některé své zlozvyky. Pokud je dokážete alespoň zmírnit, můžete si nejhorší fázi andropauzy zkrátit o celé týdny nebo dokonce měsíce. A co máme na mysli?

  • Kouření. Ano, nejspíš víte, že kouření zhoršuje krevní oběh, což může vést k potížím při rekci (prokrvení penisu) a dalším nepříjemnostem. Tak proč to pokoušet?
  • Omezení alkoholu. I alkohol může negativně ovlivnit schopnost dosažení erekce a kromě toho také poškozuje činnost centrálního nervového systému a zabíjí mozkové buňky. Na večírcích se klidně bavte, ale nemělo by to být do bezvědomí.
  • Najděte si čas na relaxaci. Stres a starosti ovlivňují naši sexuální touhu více, než si myslíte, tak proč jim dávat příležitost? I půlhodina denně strávená na masáži nebo nad oblíbenou knížkou bude mít na vaše zdraví obdivuhodné účinky!
  • Pravidelně cvičte. Asi nemusíme připomínat, že tak často opomíjená tělesná aktivita pomáhá snižovat krevní tlak, bojuje proti obezitě a zlepšuje kapacitu plic. Obojí má vliv na vaši sexuální výkonnost i kondici.

Chcete dobrý tip? Jděte na změny postupně

Pokud už u vás mužská menopauza vypukla, nejspíš nebudete mít na realizaci výše zmíněných bodů ani pomyšlení. Ale to vůbec nevadí. Pokuste se nejdřív zvýšit hladinu svého testosteronu, a poté postupně zařazujte do svého “antimenopauzního“ plánu další body. Klíčem k úspěchu je trpělivost a odhodlání vytrvat. Díky tomu můžete délku trvání své andropauzy zkrátit opravdu na minimum. A to za trochu úsilí přece stojí, nebo ne?

 

Jeden komentář

  1. Jana Robbová Září 3, 2018