10 tipů pro zrychlení metabolismu

10 tipů pro zrychlení metabolismu10 tipů pro zrychlení metabolismu – Každý či každá z nás má zajisté ve svém okolí známé, kteří jsou schopni bez problémů zkonzumovat obrovské množství jídla, aniž by to jakkoliv uškodilo jejich postavě. Na rozdíl od ostatních, kteří naopak musí hlídat množství kalorií a stavbu jídelníčku, aby nepřibrali. Za vším stojí rychlost našeho metabolismu neboli spalování kalorií obsažených ve všem, co naše tělo přijme. Čím máme rychlejší metabolismus, tím rychleji naše tělo spaluje kalorie a naopak.

1. Snídejte

Snídaně je mnohými lidmi považována za nejdůležitější jídlo dne, dokonce důležitější než oběd. Díky správné stavbě snídaně, vhodné jsou především obiloviny, zásobíme již od rána tělo dostatečným množstvím energie a potřebných látek, což doslova nastartuje náš metabolismus a udrží jej několik dalších hodin v chodu. Zároveň není potřeba dodávat tělu chybějící energii. Je také známo, že lidé, kteří snídají, mají obecně větší tendenci se stravovat zdravě než ti, kteří snídaněmi opovrhují.

2. Pijte zelený čaj

Pravý zelený čaj je velmi významný pro svůj obsah antioxidantů a katechinů. Nejsilnějším katechinem je takzvaný EGCG (Epigalocatechin Gallate), který podporuje hubnutí a spalování tuků. Konzumace již tří šálků zeleného čaje denně pomáhá snížit tělesnou hmotnost až o 4%.

3. Omezte konzumaci alkoholu

Alkohol je jeden z dalších zabijáků rychlého metabolismu, jelikož obsahuje velké množství kalorií, které se následně přeměňují na tukové zásoby. Čím tvrdší je alkohol, tím více cukru a kalorií je v něm obsaženo. Proto stojí za zvážení, jestli nám alkoholem prohýřená noc opravdu za to stojí.

4. Věnujte se fyzické aktivitě

Je důležité se věnovat aerobní aktivitě, která je prováděna po delší dobu za zvýšené tepové frekvence. Ke spalování tuků však dochází až po přibližně 30 minutách cvičení. Jedná se například o jogging, spinning, jízdu na kole či plavání. Je také vhodné aerobní aktivity střídat, aby docházelo k úbytku tuku na více tělesných partiích.

5. Vyhýbejte se stresu

Pokud trpíme stresem, dochází v těle ke zvýšení hladiny hormonu kortizolu, v důsledku čehož ubývá množství svalové hmoty a naopak narůstá množství tukových tkání. Měli bychom se proto snažit relaxovat, využívat například meditace či strávit určitý čas nad svými koníčky.

6. Pijte dostatečné množství vody

Voda obecně urychluje veškeré tělesné procesy, do kterých patří právě i rychlost spalování tuků. Dodržování pravidelného pitného režimu je proto velmi nezbytné pro podporu správných tělesných funkcí. Je také doporučováno vypít sklenici vody před každým jídlem, což omezuje množství snězeného jídla a napomáhá hubnutí. Pokud naopak dochází k nedostatečnému pitnému režimu, může být tento fakt nesprávně chápan jako hlad, což nás nutí více jíst. Ne nadarmo se říká, že hlad je převlečená žízeň. 😉

 

7. Choďte na čerstvý vzduch

Je obecně dokázáno, že venkovní aktivita především v dopoledních hodinách příznivé stimuluje tělesné funkce a podporuje metabolismus. Vydejte se ven na procházku se psem, běhat či na kolo. Odměnou vám bude nejen požitek z čerstvého vzduchu, rychlejší spalování, ale také dobrá nálada jako důsledek vyplavení hormonů štěstí, endorfinů, v těle.

8. Věnujte dostatek času svému spánku

Pokud ponocujeme a spíme podstatně méně hodin, než naše tělo potřebuje, dochází ke zvýšenému ukládání tuků, aby z nich mohlo tělo čerpat energii, kterou nenasbíralo v noci během spánku. Nedostatečný spánek má také negativní vliv nejen na fyzický ale i psychický stav člověka a je jedním ze spouštěčů stresu.

9. Vyhýbejte se sladkým nápojům a slaným pochutinám

Sladké limonády s vysokým obsahem cukru a přidaných sladidel jsou dalším nepříjemným zabijákem metabolismu. Nejen že se cukr opět ukládá jako tuková tkáň, ale zároveň má negativní vliv na stav chrupu a podporuje jeho kazivost. Obsažená sladidla mohou také některým lidem způsobovat zažívací potíže. Slané pochutiny jako jsou tyčinky, brambůrky, solené arašídy nebo křupky obsahují množství olejů a ztužených tuků, které se také ukládají v těle jako tuková tkáň. Zároveň může dojít ke zvýšení „nezdravého“ cholesterolu v těle, který bývá příčinou srdečních onemocnění, jako je například infarkt.

10. Jezte dostatečné množství bílkovin v každém z jídel

Tělo je schopno zpracovávat bílkoviny efektivněji než tuky a zároveň na jejich zpracování vydává mnohem více energie a tepla, čímž zrychluje metabolismus. Dostatečné množství bílkovin v jídelníčku pomáhá udržet svalovou hmotu, která stojí právě za spalováním tuků. Jednoduše řečeno platí, že čím více máme svalové hmoty, tím více tuků spalujeme. Mezi potraviny bohaté na bílkoviny patří například ryby jako losos, treska či pstruh, kuřecí maso, některé mléčné výrobky jako například sýry, dále vejce nebo i luštěniny.

Hodnocení
Datum
Komentář
Super článek, díky
Hodnocení
5

Zatím žádné komentáře