Ketodiet – recenze a zkušenosti

Ketodiet - recenze a zkušenostiKetodiet – recenze a zkušenosti

Ketodiet – recenze a zkušenosti  – Ketonová dieta, někdy známá také jako ketodieta, patří mezi poslední hity v hubnutí. Na desítkách internetových stránek, které se jí věnují, se nešetří silnými slovy – tahle metoda je označována jako „revoluce v hubnutí“ nebo dokonce „zázrak“. Proto jsme se na ni zaměřili i my. Podívejme se na to, jaké zkušenosti mají s ketonovou dietou ti, kteří se rozhodli jít do ní.

 

Ketodiet – recenze a zkušenosti – Ketonová dieta je nový hit. Co o ní říkají ti, kdo ji už zkusili?

Pokud chceme držet dietu, měli bychom se řídit především zdravým rozumem a spíše než na rádoby „zázraky“ spoléhat na ověřená fakta. Bohužel stále existuje mnoho lidí, kteří v boji s nadbytečnými kilogramy snadno uvěří tomu, že nejrůznější krátkodobé a zaručeně „převratné“ diety jim konečně pomohou zhubnout.

 

Ketodiet – recenze a zkušenosti  – Ketonová dieta se představuje

Připomeňme si nejprve, v čem vlastně ketonová dieta spočívá.  Zjednodušeně řečeno jde o dietu založenou na radikální změně složení stravy. Zatímco za normálních okolností bychom měli přijímat stravu s vyváženým poměrem sacharidů, bílkovin a tuků (z nichž největší podíl tvoří právě sacharidy), pokud se rozhodnete pro ketonovou dietu, pak vaše tělo zažije doslova šok. Jídelníček této diety takřka kompletně vylučuje veškeréid-10097530 sacharidy. Tabu jsou jakékoliv potraviny s obsahem cukru a mouky, včetně veškerých příloh, zapovězené je dokonce i ovoce a pochopitelně veškeré slazené nápoje a ochucené mléčné výrobky. Spektrum potravin, které můžete konzumovat, se náhle smrští na maso, ryby, vejce, nízkotučné mléčné produkty (tvaroh, podmáslí, bílý jogurt, některé sýry) a menší množství zeleniny. A na všechno ostatní si musíte nechat zajít chuť po dobu nejméně několika týdnů.

 

Ketodiet – recenze a zkušenosti  – K čemu to všechno?

Taková radikální změna má jediný cíl: nastartovat ve vašem organismu spalování tuků. Pokud se omezí příjem sacharidů, tělo totiž logicky nemá jinou možnost, než se uchýlit ke spalování tuků, případně bílkovin. Čerpat energii z bílkovin je nežádoucí, právě ty totiž tvoří nepostradatelnou stavební hmotu (a to nejen tu svalovou). Proto se v jídelníčku nachází tolik proteinů: cílem je, aby jich tělo mělo stále dostatek. To, čeho je při dietách potřeba se zbavit, jsou přece tuky. A tak se tělo dostává do stavu tzv. ketózy: po několika dnech poté, co přestanete přijímat sacharidy (uvádí se čtyři až pět), začne štěpit dostupné tukové buňky. Vedlejším produktem tohoto metabolického produktu jsou tzv. ketony – proto ketonová dieta.

 

Ketodiet – recenze a zkušenosti  – Pozor na podezřelé diety

Jistě jste se již setkali s dietami, které slibovaly rychlý úbytek kilogramů třeba do týdne. Žádná dieta, která má být skutečně dlouhodobě účinná, však nemůže fungovat, pokud ji nebudeme dodržovat dostatečně dlouho a důsledně. I z toho důvodu je zkrátka nesmysl, aby bylo možné trvale zhubnout třeba jen tím, že tři dny konzumujeme určitou stravu nebo si jednorázově dopřejeme jakýsi zázračný hubnoucí prostředek. Dietologové a další odborníci na zdravý jídelníček nevěřícně kroutí hlavou, když se k nim dostanou zvěsti o dietách založených třeba jen na tom, že se budeme určitou dobu živit pouze jednou potravinou (existuje například dieta rýžová, banánová, citrusová…). Takové diety nejen že jsou neúčinné (případně je jejich efekt zcela zanedbatelný), ale především mohou nadělat víc škody než užitku.

 

Ketodiet – recenze a zkušenosti  – A co ketonová?

Ketodiet je relativně oblíbená a poměrně známá (zejména proto, že se k ní s oblibou uchylují známé celebrity) ketonová dieta, nebo též ketodieta. Její princip vychází z toho, že se organismus cíleně dostane do stavu tzv. ketózy – tedy situace, kdy jsou živiny čerpány z tuků, nikoliv sacharidů. Docílíme toho rapidním omezením množství přijatých sacharidů. Tělo tak nemá jinou možnost, než sáhnout po tukových zásobách a začne spalovat přebytečnou tkáň. Uveďme pro představu ukázkový jídelníček pro jeden den s ketodietou:

Snídaně: míchaná vajíčka
Svačina: jedna okurka
Oběd: rybí filety, grilovaný lilek
Svačina: nízkotučný tvaroh
Večeře: hovězí maso

Na první pohled je jasné, že takový jídelníček je značně nevyvážený. Převažují v něm bílkoviny a téměř úplně chybí sacharidy – tedy úplně naopak, než by tomu mělo být při vyváženém stravování. Za normálních okolností by totiž měly právě sacharidy tvořit většinu našeho jídelníčku, při ketonové dietě však konzumujeme desetkrát menší množství sacharidů, než odpovídá jejich doporučenému podílu. A tím se dostáváme k hlavnímu riziku, které s sebou dodržování ketonové diety nese.

 

Ketodiet – recenze a zkušenosti  – Není to bez rizika

Jenže kdyby bylo spalování tuků a s tím související stav ketózy pro lidské tělo přirozené, šlo by přece o běžnou situaci. Důvodem, proč tomu tak není, je ten, že ketóza není z dlouhodobého hlediska prospěšná. Ketodieta má obecně celou řadu negativ. Kromě toho, že ketony jsou látky kyselé povahy a vyvolávají tedy v organismu nerovnováhu pH, se v hledáčku dietologů se ocitá především skladba jídelníčku. Nadměrný přísun bílkovin s sebou totiž nese riziko přetěžování ledvin, které jsou při vysokém obsahu proteinů v krvi přetěžovány. A pak je tu náhlé omezení příjmu sacharidů: pro osoby trpícími poruchami metabolismu něco naprosto vyloučeného. Organismus zvyklý na stálou hladinu cukru v krvi může zvláště v případě těchto jedinců dokonce úplně zkolabovat. Pokud tedy trpíte cukrovkou nebo jiným metabolickým onemocněním, rozhodně se nikdy do ketonové diety nepouštějte.

 

Ketodiet – recenze a zkušenosti  – Co říkají zkušenosti

Jestli se dá ketonové dietě něco přiznat, pak je to její skutečně prokazatelný vliv na hubnutí. Spalování tuků se dříve nebo později někde projeví. I proto jsou reakce na diskuzních fórech vesměs pozitivní. „S touhle dietou hubla tchyně a je maximálně spokojená. 12kg dole a váhu si už dlouhou dobu drží. Jasně, že nejideálnější je změnit stravovací návyky, cvičit, přemýšlet nad tím, co člověk sní atd., ale proteinovka jednoznačně funguje, to je prokázaný praxí. A když člověk potom nesklouzne ke „žracím prasárnám“, není důvod, aby šla váha nahoru,“ svěřila se svou zkušeností na diskusních fórech jedna z uživatelek, která se představila jako Nela.

Její kolegyně s přezdívkou princezna.consuela dodává: „Zkusila jsem, zhubla jsem za 3 týdny asi 5 kg a 2 jsem nabrala za jeden víkend, kdy jsem sacharidy začala jíst:D (cca 1 kg byla voda) Řekla bych, že přesně díky této zkušenosti mám teď velký problém zhubnout…“
Princezna.Consuela tak přesně vyjádřila jeden z hlavních rizikových faktorů této diety: jakmile ji přestanete dodržovat a vrátíte se ke konzumaci sacharidů, i kilogramy mohou jít nahoru. A předchozí diskutující se zase dotkla jiného tématu: chutě na sladké. Je přirozené, že jakmile organismu chybí cukry, snaží se je všemi možnými způsoby získat. Téměř nesnesitelná chuť na sladké je jednou z možných cest a hovoří o ní většina těch, kteří dietu začali dodržovat. V tomto Vám ale můžou pomoci docela dobře přípravky na hubnutí.
I z toho důvodu najdeme kromě pochvalných recenzí na internetu i celou řadu negativních ohlasů, které se strefují do zmíněné nevhodné stravy jídelníčku, nadměrnému množství bílkovin a ketózy, která našemu organismu rozhodně nesvědčí. „moc tomu nevěřím, možná si rozhodíte metabolismus a stejně pak přijde jo-jo efekt. Mě se prostě nejlíp osvědčilo na diety se vykašlat a začít cvičit,“ shrnul své dojmy třeba uživatel Ronnie007.

 

Ketodiet – recenze a zkušenosti  – S ketodietou raději opatrně

Zvýšený příjem bílkovin na úkor sacharidů není z dlouhodobého hlediska rozhodně vhodný. Obecně platí, že při ketodietě můžeme v libovolném množství konzumovat libové maso včetně ryb, nízkotučné sýry a neochucené mléčné výrobky, vejce, instantní proteinové doplňky a také malé množství zeleniny – ale pokud bychom si chtěli dopřát třeba kousek obyčejného chleba, musíme si nechat zajít chuť.
Jenže náhlá radikální změna jídelníčku může trochu zamávat s naším metabolismem. Chybějící sacharidy jsou rizikem pro všechny, ale zvlášť velký pozor by si měli dát lidé trpící poruchami metabolismu nebo diabetici.
Nadbytek ketolátek, které vznikají jako vedlejší produkt spalování tuků, může způsobit překyselení organismu. Dále hrozí dehydratace, takže si musíte hlídat pitný režim.

 

Recenze a zkušenosti  – Závěr

Jak je na tom ketonová dieta s výsledky? Zde můžeme naštěstí přinést dobré zprávy. I dietologové připouštějí, že tahle mírně kontroverzní metoda je účinná. Hubnutí je tedy zaručené – otázka je, za jakou cenu. Pokud tedy zvažujete, že byste ketonovou dietu zkusili, doporučujeme konzultaci s odborníky nebo i lékaři. Jídelníček sestavený laikem může být riskantní. Pokud ovšem chcete vyzkoušet funkční dietu, pak vyzkoušejte ketodiet.

 

Nejlepší Ketodieta

Jak bylo zmíněno výše, je zde jisté riziko spojené s ketodietou a je dobré mít znalosti spojené s tímto typem diety, abyste předešli případným problémům. Zde rozhodně doporučuji nechat skladbu jídelníčku na odbornících a vyzkoušet KETODIET.

Už jen kvůli těmto výhodám:

– nemáte pocit hladu

– nemusíte znát kalorické tabulky a ostatní hodnoty

– nemusíte jídlo vážit

– součástí jsou i teplá jídla, to se hodí

– bezkonkurenční cena

– nic neriskujete, protože pokud nebudete spokojeni, je zde garance vrácení peněz

nemusíte vařit 🙂

Veškeré informace potom najdete na webu.

 

Osobně jsem Ketodiet ještě nevyzkoušela, ale brzy tak učiním. Pokud máte i Vy zkušenost s touto dietou, podělte se s námi do komentáře. Určitě to ocení i další ženy bojující s nadváhou.

Hodnocení
Datum
Komentář
S KetoFitem hubnu 4.měsíc, zatím jsem stále moc spokojena. Trošku rozdíl, oproti jiným
Hodnocení
5

Ketodiet

Ketodiet
9.3

Hodnocení

9/10

    Plus

    Mínus

    Komnetáře

    1. Lenny Listopad 6, 2016
    2. Ketofit dieta Listopad 13, 2016
    3. Petr Září 24, 2018

    Hodnocení
    Datum
    Komentář
    S KetoFitem hubnu 4.měsíc, zatím jsem stále moc spokojena. Trošku rozdíl, oproti jiným
    Hodnocení
    5
    Ketodiet
    9.3

    Hodnocení

    9/10

      Plus

      Mínus