Vláknina Fibroki – recenze

Vláknina Fibroki – Vláknina je velmi důležitou živinou pro zdraví člověka. Dospělý muž by měl přijmout asi 38 g vlákniny denně, což je poměrně obtížné. Proto je na trhu k dostání spoustu výrobků se zvýšeným obsahem vlákniny – jedná se o pečivo, cereálie či těstoviny. Jedním z producentů stravy se zvýšeným obsahem vlákniny a zároveň potravin vhodných pro dietu je vláknina Fibroki. Proč je ale vláknina tak důležitá? V kterých potravinách je obsažena?

 

Typy vlákniny

Existují dva druhy vlákniny, z nichž každý pracuje v našem těle trochu jinak. Možná už jste slyšeli pojmy „rozpustná“ a „nerozpustná“ vláknina. To jsou přesně dva druhy vlákniny:

  • Rozpustná vláknina zpomaluje trávení, takže lidskému tělu trvá déle, než absorbuje sacharidy z potravy. To pomáhá předcházet problémům s vysokým krevním cukrem, což je důležitou součástí pro spoustu diabetiků. Rozpustná vláknina se také váže s mastnými kyselinami, splachuje je z těla a pomáhá snižovat LDL („špatný“) cholesterol.
  • Nerozpustná vláknina pomáhá tělu udržovat hydrataci a přesouvat odpad vašimi střevy. Tím předchází trávicím problémům včetně zácpy či průjmu a udržuje pravidelnou stolici.
TIP !
Vyzkoušejte KetoMix – nejlepší ketonovou dietu u nás.

Zdroje vlákniny

Přirozeným zdrojem vlákniny jsou potraviny, anebo doplňky stravy. Vláknina je obsažena v ovoci, zelenině, oříšcích, fazolí a jiných luštěninách a v semíncích (chia, lněné semínko). Tzv. „funkční vláknina“ je extrahována z přírodních zdrojů a následně je přidávána do doplňků stravy nebo obohacených potravin a nápojů pro zvýšení obsahu vlákniny. Produkty Fibroki jsou vlákninou obohaceny právě tímto přírodním, nikoli chemickým způsobem.

 

Zdroje rozpustné vlákniny

  • Inulinová oligofruktóza – jakkoli zní název složitě, je tato látka extrahována z cibule a vedlejších produktů z cukrové řepy nebo kořenů čekanky. Tento extrakt se přidává ke zpracovaným potravinám, které podporují vlákninu. Může zvýšit “dobré” bakterie ve střevě a posílit imunitní funkci.
  • Beta glukany – přirozeně se vyskytuje v ovsu, ovesných otrubách, fazolích, hrachu, ječmeni, lněných semíncích, bobulích, sójových bobech, banánech, pomerančích, jablcích, mrkvi. Pomáhá snížit špatný LDL cholesterol, snižuje riziko koronární choroby srdeční a diabetes 2. typu. Buďte opatrní, jestliže máte celiakii nebo jste intolerantní na gluten.
  • Pektin (některé pektiny patří i do nerozpustné vlákniny) – přirozeně se vyskytuje v ovoci, bobulích a semenech. Je také extrahován z citrusové kůry a jiných rostlin zvyšují vlákninu v zpracovaných potravinách. Zpomaluje průchod potravy střevním GI traktu, pomáhá snižovat hladinu cholesterolu v krvi.
  • Polydextrosové polyoly – přidávají se do zpracovaných potravin jako plnivo a náhražka cukru. Tato látka je vyrobena z dextrózy, sorbitolu a kyseliny citronové. Přidává hromadně do stolice, pomáhá předcházet zácpě. Může způsobit nadýmání nebo plyn.
  • Psyllium – Extrahováno ze semen nebo plevy rostliny plantago ovata. Používá se v doplňcích potravy, vláknových nápojích a přidává se do potravin. Pomáhá snížit hladinu cholesterolu a zabraňuje zácpě.
  • Škrob – Škrob v stěnách rostlinných buněk se přirozeně vyskytuje v nezralých banánech, ovesné váze a luštěninách. Je také extrahován a přidáván do zpracovaných potravin, které zvyšují vlákninu. Může pomoci zvládnout váhu zvýšením pocitu plnosti; pomáhá řídit cukry v krvi. Zvyšuje citlivost na inzulín a snižuje riziko vzniku cukrovky.
  • Pšeničný dextrin – Extrahován z pšeničného škrobu a široce používaný k přidávání vlákniny do zpracovaných potravin. Pomáhá snížit hladinu cholesterolu (LDL a celkový cholesterol), snižuje riziko ischemické choroby srdeční a diabetes 2. typu. Vyhýbejte se, pokud máte celiakii nebo jste intolerantní na gluten.

 

Zdroje nerozpustné vlákniny

  • Celulóza (hemicelulóza) – přirozeně se vyskytuje v oříšcích, celozrnných potravinách, otrubách, semíncích, hnědé rýži, ve slupce plodů. “Laxativum přírody”: snižuje zácpu, snižuje riziko divertikulitidy, pomáhá při hubnutí.
  • Lignin – nachází se přirozeně přirozeně ve lnu, žitě, některé zelenině. Dobré pro zdraví srdce a možná imunitní funkce. Buďte opatrní, jestliže máte celiakii nebo jste intolerantní na gluten.

 

Kolik vlákniny je potřeba?

Množství vlákniny závisí na několika faktorech – na věku a pohlaví. Většina odborníků na výživu říká, že vlákninu je možné doplnit v potřebném množství z potravin. Pokud si ale přepočítáte, kolik vlákniny sníte, zjistíte, že asi nedosahujete doporučeného denního množství. A od toho jsou tu doplňky stravy. Průměrná potřeba vlákniny pro ženy pod 50 let je 25 gramů a pro může pod 50 let je 38 g. Přitom se ještě snažíme zaměřit na to, abychom konzumovali oba typy vlákniny.

 

Vláknina Fibroki

Vláknina Fibroki je společnost, která se snaží pomoci lidem ve správném stravování a v hubnutí. Proto přišla na trh se spoustou produktů, které jsou obohaceny vlákninou a nově jsou k zakoupení také na internetu. Produkty si můžete taktéž vyzvednout na pobočce společnosti Naturhouse. Konzultace o zdravém životním stylu je zcela zdarma.

 

Produkty Fibroki

A jaké produkty s bohatým obsahem vlákniny si můžete koupit?

 

Suchary Fibroki

Prodávají se ve dvou variantách sezamové a sójové suchary. Jsou bohaté na vlákninu, takže vás zasytí na dlouhou dobu a díky pozvolnému trávení budou postupně uvolňovat energii na celé dopoledne.

Sušenky Fibroki

Tyto sušenky jsou vhodné pro ty, kdo chtějí žít zdravě, ale přitom se nechtějí vzdát všeho sladkého. Sušenky bohaté na vlákninu vás zasytí. Prodávají se ve variantách 3C, granátové jablko, Tost, normální a kakaové. Tyto sušenky jsou dobré na cesty, působí totiž také proti zácpám.

Doplňky stravy Fibroki

Vláknina Fibroki ve formě doplňků stravy se hodí pro dodávání optimálního množství vlákniny do organismu. Pokud se vám ve stravě nepodaří dosáhnout minimálního množství vlákniny, jednoduše ho doplníte pomocí těchto doplňků stravy. Ty se prodávají ve formě tablet, nebo také jako Redunat Fibra či Redunat Transit (což je vlastně psyllium).

Fibroki vláknina – konzultace zdarma

Při objednávce některého z produktů Fibroki získáte na pobočkách Naturhouse konzultaci ohledně zdravého stravování zdarma. V rámci této konzultace, která trvá 30 – 45 minut vám konzultant změří složení vašeho těla (například kolik procent tělesného tuku máte, kolik svalů atd.) a navrhne vám ideální jídelní plán a dietní jídelníček. Následné konzultace jsou taktéž zdarma, takže se naučíte zdravě stravovat, jediné za co platíte jsou produkty na přírodní bázi.

9 zdravotních přínosů vlákniny

  1. Kontrola krevního cukru – rozpustná vláknina může pomoci postupně uvolňovat sacharidy do krevního řečiště.
  2. Srdeční zdraví – Bylo zjištěno, že mezi příjmem vlákniny a srdeční příhodou se objevuje inverzní asociace a výzkumy ukazují, že ti, kteří konzumují stravu s vysokým obsahem vlákniny, mají o 40 % nižší riziko srdečních onemocnění.
  3. Mrtvice – Vědci zjistili, že za každých sedm gramů vlákniny, které konzumujete denně, je riziko mrtvice sníženo o 7 procent.
  4. Hubnutí – Vláknové doplňky stravy zvyšují podle průzkumů ztrátu hmotnosti mezi obézními lidmi pravděpodobně proto, že vláknina zvyšuje pocity plnosti.
  5. Zdraví kůže – Vláknina, obzvláště ve formě psyllia, může pomoci odstranit kvasinky a houby z vašeho těla, zabraňují jim vylučovat se přes kůži, kde by mohly způsobit akné nebo vyrážky.
  6. Divertikulitida – Vláknina (zvláště nerozpustná) může snížit riziko divertikulitidy – zánětu polypů ve střevě – o 40 %.
  7. Hemoroidy – strava s vysokým obsahem vlákniny může snížit riziko vzniku hemoroidů.
  8. Syndrom dráždivého tračníku (IBS) – vláknina může poskytnout určitou úlevu od IBS.
  9. Žlučové kameny a ledvinové kameny – strava s vysokým obsahem vlákniny může snížit riziko vzniku žlučových a ledvinových kamenů, pravděpodobně kvůli své schopnosti pomáhat regulovat hladinu cukru v krvi.

Vláknina

Vláknina je důležitá součást lidského zdraví a vyváženého jídelníčku. Pomáhá snižovat srdeční choroby, snižuje riziko vzniku nebo projevy diabetes, pomáhá udržovat zdravou váhu a předcházet rakovině střeva. Vláknina celkově zlepšuje zdraví trávicího traktu.  Bohužel, většina lidí nedosahuje doporučeného množství vlákniny, a proto je vhodné konzumovat potraviny se zvýšeným obsahem vlákniny – jako je například vláknina Fibroki, doplňky stravy.

Zatím žádné komentáře